Jenni Davidssons blogg

Vardags funderingar, tips, dagbok, tankar.

Min resa

Publicerad 2018-04-19 22:36:12 i Allmänt,

Jag har så otroligt många stunder att se tillbaka på med ett leende. Oförglömliga resemål och minnen med människor som för evigt kommer vara min EF familj.
Men när jag läser mina inlägg från Hawaii känns det så märkligt att jag kunde skriva att jag var glad och gillade läget där. För när jag ser tillbaka på det så sprider sig en ångest i hela min kropp och jag blir typ illamående. Jag vet inte om det är för att jag nu känner typ "hur kunde jag acceptera den situationen, hur kunde den tiden räknas som positiv när jag inte ens var hälften så glad som i San Diego eller hemma."

Allt från att jag satte mig i en Uber påväg till mitt hostel i Los Angeles, har varit magiskt. Jag fick se Los Angeles så som man bara drömmer om att få göra, jag fick träffa kändisar och faktikst prata med två av dem. Jag gick på universal och hade det hur bra som helst. Jag träffade Logan på mitt hostel som jag sen firade hans födelsedag med i San Diego och vi delade roliga stunder tillsammans. Men såfort min EF syster Amanda anlände klockan 23.30 lördagen därpå till San Diego blev allt ännu bättre. Den goa lilla ängeln drog in till downtown med mig för att ta ett glas vin. Vi tog en Uber-share och en annan kille vid namn Dante frågade om han fick följa med oss. Vi kände att varför inte, så han bjöd på drickan hela kvällen och sen drog vi hem till honom och var tillbaka på campus 05 på morgonen typ.
Jag och Amanda gjorde det till vår ritual att dricka vin varje dag mer eller mindre. Måndagen därpå så drack vi med Marcus och Amandas onyktra alterego Susan kom fram, när vi skulle åka hem så föreslog hon att vi skulle dra och ta en "sista" drink på en nattklubb. Ett isbits krig bröt ut i baren och vi dansade med en jävligt kort Latinobrud. För att sen när de stängde ta en sista cigg på uteserveringen. Väl där så hör jag en brittisk man tala, full som jag är går jag fram till honom och säger mer eller mindre "du har en sexig dialekt". Joel kom in i bilden och vi alla fortsatte kvällen på en pizzeria för att sen dra hem. Torsdagen därpå så kom Elin in i bilden och hon är ju bara helt underbar. Samma vecka på helgen drog jag och Amanda till LA sen på söndagen firade vi min födelsedag i San Diego med Elin och Joel. 
Det bästa av allt är att jag fortfarande har bra kontakt med dessa tre fantastiska människor. 
Boston resan har bjudit på äventyr i from av Cape Cod, Red Sox - Yankees match, New York och imorgon blir det en utgång! 😁

Xoxo over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela