Jenni Davidssons blogg

Vardags funderingar, tips, dagbok, tankar.

Jobb

Publicerad 2020-05-04 18:57:04 i Allmänt,

Är det meningen att vi ska jobba hela livet?
Att jobba lika många dagar som en heltidsanställd, fast något färre timmar. Tar all energi ur mig, är det meningen att vi ska jobba mycket vara ledig en dag vila upp oss för att jobba som fan igen. Sen ledig två och då behöver vi ännu mer vila upp oss för att kunna jobba sen igen. Är det meningen att man inte ska ha någon fritid och den fritid man har ska man vara så jäklar utmattad på så man orkar inte göra något ändå... 

Ja tydligen är det ju så. Därför så gäller det fan att ha ett jobb man trivs med. 
För då kanske arbetet inte bara slukar energi utan också ger en, en gnutta. Så att det finns energi till att skapa minnen på ens lediga dagar och inte bara skapa minnen som är jobbrelaterade.
Nog för att man "måste" tjäna pengar, men vad är dessa pengar om du inte har ett liv att leva eller något att spendera dem på. Förutom kanske, bra inlägg till dina jobbskor.  
Jag har inte arbetar länge på min arbetsplats, men länge nog för att förstå att här vill jag inte vara kvar och detta vill jag gärna lämna snabbare än kvickt. 
Ända positiva är några kollegor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela